سیستم صوت حرفه ای مناسب یکی از مهمترین پارامترهای یک سالن خوب و استاندارد است. زیرا در سالن ها پس از آغاز مراسم و  بعد از تصویری که دیده میشود دومین چیزی که جلب توجه میکند کیفیت صداییست که به گوش میرسد.

یک سیستم صوت غیر اصولی میتواند موجب شود که صداها با وضوح کافی به گوش شنوندگان نرسیده و تماشاچیان به خوبی متوجه دیالوگ های بازیگران نمی شوند که این امر در سالن های داخل کشور به وفور دیده میشود.

در بسیاری از سالن های کشور به دلیل عدم استفاده از سیستم های صوت مناسب شنوندگان در طول مراسم بارها مجبور میشوند از همراهان و کناردستی های خود بخواهند که بخشی از دیالوگ را برایشان تکرار کنند و یا فقط به تصاویر اکتفا کرده و مکالمه ها را حدس بزنند!!

در بسیاری از سالن ها به دلیل یک نواخت نبودن صدای سالن و عدم طراحی و جانمایی درست بلندگوها صدا در نقاطی از سالن بسیار بلند و اذیت کننده و در نقاطی دیگر کم است و به زحمت شنیده می شود. لذا شنوندگانی که در نزدیکی بلندگو ها نشسته اند از شدت صدای بلند دچار خستگی شده و آنان که دور از بلندگوها هستند از کمی صدا گلایمند می باشند. ه

مچنین در سیستم صوت سالن ها جهت قرارگیری بلندگو ها بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که بلندگو ها در پشت یا کناره های سالن قرار داشته باشند تماشاچیان تصویر را از روبرو دیده ولی صدای بازیگران را از پشت و یا از کنار میشنوند و این تمرکز آنان را برهم می زند.

سیستم صوت حرفه ای

کارشناسان گروه همراهان لار  طراح و مجری پروژه های سالن سینما، سخنرانی و … در خدمت مشتریان عزیز مباشند.

طراحی سیستم های صوتی

طراحی سیستم های صوت حرفه ای شامل پیجینگ ( پیام رسانی عمومی ) سیستم کنفرانس دالبی و… با بکارگیری از دانش فنی، نرم افزارها و متد های طراحی که همه روزه در حال پیشرفت و به روز رسانی است صورت می پذیرد .

مراحل طراحی سیستم های صوتی شامل محاسبات الکتروآکوستیکی، انتخاب سیستم صوت، طراحی چیدمان و مکان سنجی تجهیزات صوتی با در نظر گرفتن نوع کاربری محیط، متریال سطح، دیوارها و سقف، آکوستیک محیط، میزان نویز محیط و حجم صدای مورد نظر می باشد.

طراحان در تلاشند تا تعاملی بین سیستم های صوتی (بلندگو ها، پروسسورها، آمپی فایرها، دیگر تغییرات ) و فضای مورد نظر ایجاد کنند تا بهترین خروجی صدا حاصل گردد.

امروزه طراحی سیستم های صوتی یکی از مهم ترین عناصر فضاهای عمومی سالن های کنفرانس و همایش ها ،سینما و استادیوم های ورزشی، مراکز تجاری، مساجد و اماکن مذهبی و می باشد.

سیستم صوت حرفه ای

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *